Aankomst en eerste paar dagen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart Rijn - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste paar dagen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart Rijn - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste paar dagen

Door: Bart van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 Mei 2014 | Australië, Adelaide

Hier weer een update vanuit Adelaide.

Na een zeer lange wachttijd van 12 uur in Hongkong waar ik niets kon doen omdat mijn been aardig pijn deed.
Dus wachten op een bankje proberen wat te slapen ik heb denk ik 3 uurtjes geslapen. Maar dat duurde wel erg lang daar.
Uiteindelijk kwam er aan die 12 uur ook een eind en werd ik weer opgehaald in een rolstoel om vervolgens naar het vliegtuig gebracht te worden. Het vliegtuig had overigens ong. Een uur vertraging omdat het slecht weer was in Hongkong.

Toen ik naar het vliegtuig onderweg was bedacht ik me om een andere plaats te vragen aan het vliegtuig personeel omdat ik met dat been zat. Dat is me gelukt ik kreeg in het middenpad 3 stoelen tot mijn beschikking en deze vlucht was dan ook een stuk prettiger voor mij. Lekker met mijn benen op de stoel en zo heb ik nog een uurtje of 3 van deze vlucht kunnen slapen die 7 uur duurde.

In Adelaide aangekomen was het daar woensdagmorgen 6 uur en 7,5 uur later als bij jullie.
Weer opgepikt met een rolstoel en door de douane wat helemaal geen probleem opleverde binnen 10 minuten was ik overal doorheen wat ik niet verwacht had omdat ik allemaal verhalen gehoord had dat het zo moeilijk was etc. Ik heb geen problemen ondervonden ze hielpen overal zo goed als mogelijk mee.

Met 2 koffers naast de rolstoel kwam ik dus de aankomst hal in en daar stond mr. Gilbert ( 1 van mijn werkgevers hier) mij op te wachten, deze schrok nogal omdat hij waarschijnlijk dacht dat die rolstoel van mij was.

Nadat we een kopje koffie hadden gedronken op de AirPort gingen we richting auto om een rondje Adelaide te doen. Ik weet niet of ik daar echt zin in had, ik had het gevoel of je mij van een kilometer afstand kon ruiken na zo'n lange reis maar het was wel de moeite waard.

We reden als eerst langs de zee wat erg mooi is daar witte stranden en mooi helder water, toen door naar de haven waar ook het bedrijf (Maritime Constructions )gevestigd is waar ik voor kom te werken daar even een praatje gemaakt met de mensen die aanwezig waren en weer door naar het volgende adres namelijk The City Of Adelaide die aangemeerd ligt op een ponton in Port Adelaide ( voor wie niet weet wat The City Of Adelaide is dit is een schip wat we met Hebo van Schotland naar Australië getransporteerd hebben waar ik ook weer deze stage aan te danken heb.) daar even een kijke genomen en van daar uit kon ik eindelijk douchen waar ik wel aan toe was.
Toen zijn we naar het kantoor van mr. Gilbert gegaan en kon ik doen wat ik wou. Ik dacht nou dan zal ik even wat achter mijn computer gaan tekenen. Maar binnen 5 minuten lag ik met mijn gezicht op men toetsenbord te slapen en na nog 3 aanvaringen met mijn toetsenbord heb ik maar gevraagd of ik niet ergens wat kon slapen.

Er was in het kantoor nog wel ergens een 2 persoonsbank waar ik heerlijk op heb geslapen beter als op het vliegveld of in het vliegtuig :)

Aan het eind van de middag werd ik weggebracht naar. Het huis waar ik de komende tijd zal verblijven.
Een huis van een collega van me bij Maritime Constructions.
Hij woont in dit huis sinds afgelopen. Vrijdag dus er is nog niet zo heel veel geen wasmachine geen internet en het is voor wat ik gewend ben erg smerig. :p
Maar goed gewoon even aanpassen dan komt het vast goed.

Dat was dus de woensdag.
Donderdag heb ik niets anders gedaan dan slapen. Ik werd om 12 uur ong. wakker ben eruit gegaan mijn werkgever gebeld en gevraagd wat de bedoeling was hij zei neem nog maar een dagje rust. Dus ben ik even naar de winkel gegaan voor een paar noodzakelijke spullen.
Thuisgekomen en even wat gegeten te hebben dacht ik nou ik ben nog een beetje moe dus ik ga nog wat slapen. Dat was rond 2 uur en jawel hoor ik werd om 6 uur wakker.

Vandaag vrijdag heb ik de wekker maar gezet en ik ben nu op kantoor met internet om nog wat dingen te regelen.

Tot zover mijn ervaringen hier (foto,'s volgen zodra ik internet heb.)

  • 23 Mei 2014 - 10:10

    Anna:

    Mooie verhalen Bart ! Leuk dat je ons op de hoogte houdt!
    Bedankt! Succes met alles en veel plezier!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hoi ik ben Bart van Rijn, en wil jullie via deze weg op de hoogte houden over mijn verblijf in Australia. Zodat ik niet iedereen appart hoef te mailen maar dat ik het gewoon via deze weg kan doen met af en toe een verhaal en wat foto,s over mijn belevenissen.

Actief sinds 14 Mei 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 5386

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 12 Augustus 2014

Australie 2014

Landen bezocht: