Campervakantie Cairns-Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bart Rijn - WaarBenJij.nu Campervakantie Cairns-Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bart Rijn - WaarBenJij.nu

Campervakantie Cairns-Brisbane

Door: Bart van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 Augustus 2014 | Australië, Brisbane

Zo na een poosje niet van me te laten horen hebben op Facebook na dan hier weer een update uit Australië en vandaag uit Brisbane.

Het gaat hier nog steeds erg goed en heb het goed naar mijn zin.
Met het werk is het nog steeds niet erg druk maar ik kan nog steeds aan het werk blijven dus dat is helemaal goed.

Ik ben donderdagavond 24 juli naar Brisbane gevlogen en volgende morgen verder naar Cairns.de temperatuur was daar een stuk aangenamer dan in Adelaide het was daar rond de 30 graden en in Adelaide een graadje of 15 dus dat werd er wel beter op. In Cairns aangekomen een camper opgepikt en een beetje in de stad rondgekeken en even inkopen gedaan.
En even gekeken waar ik moest wezen de volgende dag voor mijn Great Barrier reef cruise.
Zaterdag heb ik dus de GBR cruise gedaan wat gewoon supergaaf was ik kan wel zeggen 1 van de mooiste dingen uit mijn leven op natuurgebied.
We moesten eerst een uurtje varen daar aangekomen ben ik begonnen met snorkelen om vervolgens me klaar te maken voor mijn eerste duik in mijn leven.

Het duiken was heel mooi moest alleen even wennen aan het zuurstof klaren van oren en die dingen.
We gingen uiteindelijk tot 12 meter diep met 5 personen naast elkaar (1 duik lerares en aan blijde kanten van haar 2 andere mensen)

Kortom een Superdag en een superduidelijk ervaring.
Vervolgens ben ik in een week erna naar Brisbane gereden met de camper wat veel te kort is voor 1 week het is ong 1700 km rijden en dat in een dag of 5 was te kort met een camper 1 dag heb ik 600 km moeten rijden om op tijd in Brisbane te zijn ik had namelijk afgesproken met Scott (mijn huisgenoot) om hem vrijdag in Brisbane op te pikken om het laatste weekend van mijn vakantie met hem samen te doen.
Gelukkig bleef er elke dag nog genoeg tijd over om even naar het strand te gaan of even de stadjes te bekijken. Dus het was niet alleen maar rijden.
Vrijdag morgen in Brisbane aangekomen wat ook weer een mega stad is met ong 4 mil. Inwoners. Scott opgepikt en direct weer terug gereden naar Sunshine Coast. Wat ook wel aardig klopte want het was er erg warm :).
Hier hebben we gesurfd wat de eerste keer voor mij was maar zeker voor herhaling vatbaar. Het geeft zo'n kick als je voelt dat je meegenomen word door de golf en als je dan ook nog kunt staan is helemaal mooi :) alleen is het wel vermoeiend dus was ik na een middagje peddelen en vallen en opstaan wel aardig moe zegmaar.

Zaterdag morgen vroeg naar de Gold coast gereden ook een soort van grote stad met iets meer dan een half miljoen inwoners.
Hier zijn. We eerst naar de Wet'n wild park geweest en daarna nog even naar Warner bros moviepark.
Wat zeker een aanrader is voor $100 dollar heb je een abonnement op wet'n wild en moviepark en ook nog seaworld en dat abonnement is een jaar geldig dus echt spotgoedkoop.
Zaterdagavond even in het centrum wat gedronken en rondgekeken daar wat een stad is dat overal alle winkels open tot 10 uur savonds.
Zondags hebben we het lekker rustig aan gedaan nog even op het strand geweest en daarna weer terug naar Brisbane omdat Scott zondag terugvloog en ik op maandag.

Vandaag nog wat rondgekeken aan de zee hier in Brisbane en nu terugvliegen naar Adelaide waar ik nog even 4 daagjes moet werken op het clipperschip en dan zit het er helemaal op.

Want maandag 11 augustus vlieg ik alweer terug naar huis. Opzich vind ik het niet zo erg voor men gevoel ben ik hier nu ook klaar heb het meeste gedaan wat ik wou doen heb een leuke tijd gehad nu is het weer tijd om naar huis en naar men vriendin te gaan en weer lekker aan het werk te gaan bij Hebo.

Maar ook aan de andere kant weer jammer omdat je hier ook helemaal wat opgebouwd heb en veel mensen heb leren kennen en op mezelf heb leren wonen.
Ik denk dat ik een stuk zelfstandiger en volwassener terugkom dan dat ik wegging, dus het is zeker een goede stap geweest om hier heen te gaan. :)

Nou ik ga maar weer eens stoppen de foto,s komen nog wel, als ik weer thuis ben zal ik deze uploaden.

Groeten Bart

  • 09 Augustus 2014 - 13:09

    Bennie:

    Goede reis Bart,
    We spreken elkaar wel weer.

    Bennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hoi ik ben Bart van Rijn, en wil jullie via deze weg op de hoogte houden over mijn verblijf in Australia. Zodat ik niet iedereen appart hoef te mailen maar dat ik het gewoon via deze weg kan doen met af en toe een verhaal en wat foto,s over mijn belevenissen.

Actief sinds 14 Mei 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 5387

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 12 Augustus 2014

Australie 2014

Landen bezocht: