Weekendje Wirrabara - Reisverslag uit Wirrabara, Australië van Bart Rijn - WaarBenJij.nu Weekendje Wirrabara - Reisverslag uit Wirrabara, Australië van Bart Rijn - WaarBenJij.nu

Weekendje Wirrabara

Door: Bart van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Bart

16 Juni 2014 | Australië, Wirrabara

Hoi lezers,

Hier weer een verslag uit Adelaide,

De weken vliegen hier echt om er is alweer een week om en ook de maandag alweer. Ik ben vandaag alweer 4 weken weg,
Ik heb vorige week ook weer gewoon zoals gewoonlijk gewerkt  wat me hier uitstekend bevalt, ze laten me lekker me gangetje gaan en werk veel voor mezelf dus dat ik dingen helemaal zelf maak, Erg leuk.

Dit weekend ben ik met Scott mee geweest naar zijn ouders, deze wonen in Wirrabara dat is een gehucht op ongeveer 250 km afstand van Adelaide,
Hij gaat elk weekend terug omdat hij Football speelt dat is een Australische sport waar heel het land helemaal gek van is en wat ik dus niet leuk vind en dus vet saai is maar goed soms moet je maar dingen accepteren als je ergens te gast bent, dit was dus ook het eerste wat we gingen doen, we gingen naar de Football om te kijken hoe Scott verloor met 98-17 erg leuk dus :p

Verder was het een super wekend.

Wirrabara ligt in het gebied waar afgelopen februari hevige bosbranden waren, echt super bizar om dit te zien, dit gebied is zo immens groot dat Heel Rotterdam er 5 keer in past.
We gingen hier een kijkje nemen om te zien wat er was overgebleven. Er was een plaats waar we in het bijzonder heen waren geweest dat was de Wirrabara forest dit was een supermooi bos met meer dan 200 verschillende bomen vanuit de hele wereld deze hebben ze heel veel jaar terug geplant om te kijken welke bomen het best waren om daar te verwerken en gebruiken. Al deze arbeid is dus voor niets geweest want al de bomen zijn verwoest door het vuur erg jammer dus. Maar ondanks dat het vuur alles heeft verwoest was het er nog steeds mooi (niet alle bomen waren compleet verbrand) en je zag echt heel veel verschillende bomen. Hier heb ik ook mijn eerste Kangoeroes gezien echt super mooi beesten en leuk om te zien hoe deze beesten zich voortbewegen, verder hebben we nog een 4x4 trail met de auto gedaan wat daar erg goed kan omdat het allemaal heuvels zijn en het een beetje nat was.

Toen we terug reden viel me pas op hoe groots het hier is en hoe rustig het is, dat is ook wel een beetje logisch want Australië is 178 x groter dan Nederland en er wonen maar 27 mil. Mensen
Maar we reden dus terug en op de eerste 200 kilometer naar Adelaide toe zijn we denk ik 25 auto’s tegen gekomen met dezelfde rijrichting als ons. Dat kan ik me in Nederland niet indenken.

Wat me hier ook opvalt is de gastvrijheid en vriendelijkheid van mensen echt een super bijzondere ervaring is dat, vooral in het dorp waar ik dan was daar wonen 600 mensen maar ik denk dat heel het dorp vandaag wist dat er gisteren een Nederlander in het dorp was iedereen is super gastvrij en helpt je overal mee je kunt zo bij iedereen naar binnen je word overal voorgesteld en ze zijn allemaal super geïnteresseerd in andere mensen het is echt fijn om te merken dat de mensen het leuk vinden om je te zien en naar je achtergrond te vragen.

Kortom het was weer een super weekendje. Nu morgen nog even werken en dan lekker met de camper weg.

Tot de volgende keer,

Groeten Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hoi ik ben Bart van Rijn, en wil jullie via deze weg op de hoogte houden over mijn verblijf in Australia. Zodat ik niet iedereen appart hoef te mailen maar dat ik het gewoon via deze weg kan doen met af en toe een verhaal en wat foto,s over mijn belevenissen.

Actief sinds 14 Mei 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 5398

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 12 Augustus 2014

Australie 2014

Landen bezocht: