Camper Vakantie Adelaide-Melbourne - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Bart Rijn - WaarBenJij.nu Camper Vakantie Adelaide-Melbourne - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Bart Rijn - WaarBenJij.nu

Camper Vakantie Adelaide-Melbourne

Door: Bart van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Bart

03 Juli 2014 | Australië, Port Campbell

Hallo volgers hier weer een update vanuit het mooie Australië .

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb maar de tijd gaat hier zo verschrikkelijk snel dat ik er gewoon niet eerder aan toegekomen ben.

Ik ben dus op vakantie geweest met een camper. Woensdag heb ik de camper opgepikt in Adelaide en ben ik gaan rijden naar Robe. Mijn eerste stop dit was ong. 400 kilometer dat is eigenlijk te lang voor 1 dag als je ook nog een beetje wat wil zien. En het was weer een van de eerste keren dat ik aan de linkerkant van de weg reed naar Schotland en de eerste keer dat ik een grote afstand reed na mijn ongeluk in Nederland dus ik was er wel zat van na een uurtje of 6 totaal wat ik er over gedaan heb.
Omdat het allemaal nieuw was de camper en het alleen op vakantie was dat wel even wennen maar heb me wel goed vermaakt, in Robe aangekomen heb ik een camping opgezocht en ben ik nog even het dorp in geweest daarna gaan eten koken in mijn camper wat prima ging en daarna alvast weer wat voor de volgende dag uitgezocht waar ik dan heen zou gaan etc. wat me echter opviel op mijn weg daarnaartoe is dat het zo enorm rustig is op de wegen echt super relax rijden daar (als je eenmaal uit de stad bent dan ).

Verder die week ben ik lang de kust verder gereden naar Melbourne echt Amazing (Zie foto’s)
Echt waar wat heb ik genoten van de supermooie uitzichten echt een geweldige kustlijn en het mooie is dat het niet allemaal hetzelfde is zeker de moeite waar om als je in Australië ben de Great Ocean Road te rijden geweldig mooi ook mooie wegjes door de heuvels daar met allemaal scherpe bochten etc.

Verder heb ik zaterdag nog een walvis gezien het was dan wel een eind weg maar ik heb hem gezien. Wat ook fijn is aan Australië dat alle attracties heel goed worden aangegeven dus als er een uitzichtpunt etc. is staat dit goed aangegeven ook kwam ik nog een aantal kangaroos tegen onderweg echt grappig om te zien dat deze beesten zo wild rondlopen.

Op maandag ben ik richting Ballarat gereden dit is een stad waar vroeger veel goud werd gevonden. Daar heb je een museum Sovereign Hill dit is een soort openluchtmuseum alleen dan alleen bootsen ze daar de goudzoeker tijd uit echt grappig om dat te zien allemaal ook kon je hier goudpanning doen
Dat is met een pannetje net zolang zeven totdat je misschien goud vind verder heb ik nog net gegoten goudstaaf vastgehouden ter waarde van $135000.00 echt leuk om te zien hoe dat er allemaal aan toe ging in die tijd.

Op dinsdag ben ik richting Melbourne gereden wat echt een supergrote stad is en daar reed ik dan met me campertje op een 6 baan,s weg tussen allemaal wolkenkrabbers door om een uurtje of half 5 maar was wel weer een leuke ervaring om te doen.
Woensdag ben ik terug gereden naar het verhuurbedrijf in Melbourne en heb me camper ingeleverd. En ben s´middags weer terug naar Adelaide gevlogen.

Nou ben ik inmiddels alweer een week aan het werk wat ook wel goed bevalt alleen mocht het wel wat drukker zijn want het is erg rustig op mijn werk maar goed elke dag kunnen ze nog werk voor me vinden dus tot zover is het nog goed.

Zaterdag heb ik mijn eerste verjaardag hier van een dochter van een collega van mij dus ben benieuwd hoe dat er hier aan toe gaat

Kortom ik vermaak me hier prima en wil nog niet naar huis eerst.
Alleen ben ik al wel over de helft van mijn tijd hier heen.



Groeten Bart

  • 06 Juli 2014 - 16:23

    David:

    Hey

    Reis je alleen? Ik heb enkele jaren geleden hetzelfde gedaan... Ben benieuwd naar je ervaringen

    Greetz
    David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hoi ik ben Bart van Rijn, en wil jullie via deze weg op de hoogte houden over mijn verblijf in Australia. Zodat ik niet iedereen appart hoef te mailen maar dat ik het gewoon via deze weg kan doen met af en toe een verhaal en wat foto,s over mijn belevenissen.

Actief sinds 14 Mei 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 5394

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 12 Augustus 2014

Australie 2014

Landen bezocht: